Once upon a party

Ik ben een kieke...nie te doen...heb 2 toffe stoffen liggen voor een communiekleedje voor Inge, een derde wil ik gebruiken om eens te proberen. Valt da probeerstofke toch wel super mee zeker. Een probleempje...het kleedje past niet, en beetje te klein. Op de fotos valt het nog mee, maar onder de armen...de breedte van de rok...het is allemaal een beetje te krap. Super patroontje nochtans, en de dikte van de stof is perfect voor de plooien in het voorpand. Zonde.  




Hier ziet ge een probeersel, de easiest updo ever, bwa ne paardenstaart is gemakkelijker, maar als ik nog wat oefen zal het wel lukken.



Wat extra oefenen voor piano kan geen kwaad want na de krokusvakantie vertrekt ze voor 10 dagen op sneeuwklassen.
                  

                  

                 

Stof : Mondepot
patroon : Once upon a party van Ienemiene
Eneuh, word vervolgd zenne....

Reacties

  1. Ha, bij jou ook al communiekleedjesstress dus :-) Ik weet al perfect wat ik wil, de stof heb ik ook, nu nog beginnen - koudwatervrees jong, niet te doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh jammer dat het net te klein is maar wie weet maak je er snel iemand anders blij mee en het volgende gaat zeker beter lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Had hetzelfde voor met de testversie hier. Ook net te klein. Nochtans mooi opgemeten en volgens tabel gewerkt. De overlocksteek werd getornd en op een minimum terug dicht genaaid. Het bovenstuk kreeg een verlenging van 4cm met paspel zodat het toch mooi afgewerkt werd alsof het zo moest zijn. Wordt als 2e kleedje gehouden wegens te mooi :) pas na de communie op de blog helaas

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja en ook nog de okselgaten dieper gemaakt. De tweede versie een paar maten ruimer en langer genomen en zit perfect

      Verwijderen
  4. Oh, leuk dat er hier een communicantje komt! Ik hou van feestkleedjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt mooi, de stof is geweldig schoon. Jammer dat het wat krap is, maar dat wet je dan ook weeral he :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tornen en een beetje verbreden is geen optie? Nochtans mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou teveel moeten aanpassen, dus begin ik liever opnieuw, jammer van de stof alleen...

      Verwijderen
  7. Waauw! Ik plan binnenkort een Once upon a party-ronde en ga alle kleedjes maken, zodat de jongste hieruit kan kiezen voor haar communie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi resultaat met deze stof, nu ben ik wel nieuwsgierig geworden naar die andere twee stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer van de krapte want het is een heel mooi stofje en een mooi patroon. Is deze stof eentje zonder rek ? M.a.w. kies je voor dit patroon gewoon een katoenen stofje ? Wil deze ook graag maken voor de dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wel een prachtig jurkje, zeg!! Hopelijk kan je er iemand anders blij mee maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zonde... Maar al een chance dat het een probeerstof was. Misschien past het voor iemand met een maatje kleiner?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooie stof! Jammer van de maat, maar je bent in ieder geval goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. eenvoud siert altijd... prachtig!
    haar haren zijn mooi opgestoken: knap

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat jammer, staat haar wel prachtig! Nu ben ik ook benieuwd naar het vervolg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier ook communiestress! Once upon a party zal ook deel uitmaken van het kleedje dat ik in gedachten heb! Op de foto ziet jouw kleedje er perfect uit! Supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vroeg me af of die jurk ook zonder voering kan.Iemand al geprobeerd?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Geef je mening we horen het graag !