Boekentas open

of gewoon dicht laten?
't Zou wat zijn.  Natuurlijk kunnen we dat als moeder niet maken.
Maar soms is dat echt verschieten he.  Twee weken geleden een briefje bij Eef.  Kan je kind morgen als rode duivel komen? Nu zijn wij hier wel mee in de voetbalgekte, daar nie van, maar een outfit voor Eef had ik niet liggen.  Dus topje van Inge wat aanpassen, pimpen met een logo en sportbroekje verkorten, nu ja het was nog wel snel gefixed eigelek feitelek.

En dan vorige week een briefje bij Frits.  Juffrouw Annemieke gaat op pensioen.  Wegens het kleine (denk echt klein) gestalte van de op pensioengaande juf gaan alle kleutertjes de plopdans doen en het zou dus leuk zijn als ze in gepaste outfit kwamen.... euhm allee zeg plopminded ben ik echt niet dus hier ook weer geen voorzieningen in huis... 
natuurlijk zat er een dag later een identiek briefje in Eef haar boekentas ee.

Effe denken en met het maken van dit broekje kwam ik al snel op een idee (jaja toegegeven de laatste tijd ben ik voor de snel, sneller, snelst naaisels :), dat komt vooral door dat terrasweer en bijgevolg de zoeten inval hier bij ons...
Het is zelfs oppassen voor de luienipoziekte want die slaat bij mij toe alvorens de vakantie hier goed en wel is ingezet precies.

Een blauw en geel zacht stofje had ik nog liggen, Frits en Eef kozen dit zelf wegens "zo superzacht mama".
Eigenlijk zag ik dit voor een vestje want ze hebben zo'n gekochte versie en dat is aandoen, wassen, drogen, mamaaa die zachte he, aandoen dus.

Soit dat was er nog niet van gekomen en het kwam weeral van pas nu.

Ze vinden zelf dat ze kabouter lui en kabouter kwebbel zijn..
Zit wel wat waarheid in :)



het is nog vroeg... wakker worre !!
(Eef haar broekje werd wat smaller vooraan voor iets minder pof)


(hun sandalen bleken niet aan, ik zag het wat laat :)



Die broekjes worden toch wel gezellig zachte huisbroekjes denk ik na kabouterdienst te hebben gedaan...



Reacties

  1. Zelfevaluatie bij kleuters: met welke plopper kan je jezelf vergelijken ;-)
    De broekjes kunnen na het verkleedfestijn in ieder geval aan het echte leven beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweeeeldige outfits!
    Op de eerste foto hadden ze er precies nog niet zoveel zin in. ;-)
    Je zou al schrik beginnen krijgen om die boekentassen open te doen als ik dat hier zo lees!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk om te lezen! En de eerste foto is prachtig, direct inlijsten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig! Snel sneller snelst is hier ook een hit als ik de boekentas eens open doe ;) dorie, ik denk eraan, ik moet nog checken voor morgenvroeg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend opgelost noem ik dat (en dat zou ik je niet nagedaan hebben !)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. haha, wij juffen doen dat om te pesten hè,op de laatste nipper!!! (nee zenne, ik probeer minstens een week op voorhand zo'n dingen te verwittigen, herinner mij zelf de stress nog veel te goed)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Geef je mening we horen het graag !