éénjarenplan jumpsuitje

Mja ik had vorig jaar eens een plan.  Dit was nog in de beginperiode van mijn naaiwerk en ik heb het geweten...
 Ge moet niet verder springen dan uw stok lang is (een veelgebruikt spreekwoord door mijne wederhelft op mijn "allee da lukt niet's" en mja soms, heel soms heeft hij al is gelijk)

Maar toch kom een plan is een plan en ik wou het uitwerken natuurlijk, ne zwaren trek van ondergetekende... als het int kopke zit zit het niet in mijn voeten (spreekwoord vaker van toepassing dan dat springen met de stok)

Het begon met de grootte van het stuk stof, uiterst miniem te noemen, een couponneke van ik weet nie waar.  Ideaal vond ik het passen voor het voorgestelde jumpsuitje in de burda uit de bib (7/2011).

Dat is een gepuzzel geweest om dat eruit te krijgen, daar schoot amper iets van over ... Ik en ook ons S. kwam er mee aan te pas (maar knippen deed ze niet want als het er niet uitgeraakte dacht ze dat ik mogelijk zou kunnen freaken, wat enigszins ook wel mogelijk was). 
 We hebben onze kop daarover gebroken want dat zou en moest uit DAT stofke gaan.

Ok geknipt.
Dan het in elkaar flansen (ja flansen ja)

Ik en burda = he?? welke?? hoe bedoelt ge?? a zo ofwa? a neee zo dan?? allez hoe moet da?

Ik versta echt geen burdataal.  (al gaat het een jaar later iets vlotter maar toch)

Enfin het simpelste aan dat patroontje vond ik het fronsgedeelte maar dat enkel omdat ik het deed met rekbare draad, dat ging gelijk als niks.  Maar al de rest, het is nu een jaar geleden maar vlot is het zeker niet gegaan... die herinnering is blijven hangen.
En dan het koordje en de schouderbandjes moest ik uit iets anders maken want de stof was op. Maar uit wat? Niets in de kast... 
gevolg: plan en jumpsuitje in de kast
onderaan
uit het oog uit het hart (zeggen ze dan)




En nu een jaar later nam ik het nog eens  uit de kast, pijpjes nog, zijnaad toe en dan nog koordjes en shouderbandjes...




Eerlijk?  Nee het is niet wat ik verwacht had en vanbinnen moet niemand dat bekijken want dat is triestig.





Wat wel positief was? Ik nam een vijf jaar toen voor de driejarige Eef. Het past nog. 


 

Ach ja hoe zeggen ze dat? 
Al doende leert men!

Prettig weekend !!!

Reacties

  1. Lol! Vind het resultaat anders wel meevallen hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is den buitenkant die telt en dat ziet er toch goed uit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo knap gedaan met die rekbare draad! Daar heb ik me nog niet aan gewaagd. Allé, deze zomer zal ze er toch superveel deugd van hebben. Ik vind het zeker geslaagd (en wie kijkt er nu aan de binnenkant?)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh toch mooi!!ik heb een soortgelijk plan in mijn hoofd, maar dan met lange broek. Burdataal is ook mijn taal niet, dus ik ga toch maar op zoek naar een ander patroontje. Dieen uitleg van u, lachen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een plan! Ik vind het schoon...
    Is dat praktisch voor haar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nope, dat komt er nog een bij he dus mja veel werk voor een paar keer aandoen vrees ik.

      Verwijderen
  6. Hey, je ziet toch alleen de buitenkant! Ik vind het echt wel goed geworden. Ik maakte het ook in 2011. Het werd uiteindelijk de eerste foto op mijn blog ... De blog was een verjaardagscadeau van mijnen wederhelft en hij koos deze foto uit onze vakantiekiekjes ... enne goed nieuws: ik had wel stof genoeg maar koos ook andere stof voor lintjes en boordje onderaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind t prachtig! En heerlijk voor de zomerse dagen. Misschien wel nog leuker met bandjes in dezelfde kleur als t koordje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar moet ik je gelijk geven maar het blijft zoals het is nu dat staat vast :)

      Verwijderen
  8. Das dan een jumpsuite om in stijl te spelen! toch leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh, het wel superschoon geworden, nu alleen nog het zonnetje he !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik begrijp je volkomen, Burda's ìs gewoon ingewikkeld :-)
    Toch een tof modelletje, en schoon gesmockt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb genoten van je verhaal, je hebt een fijne manier van schrijven. Gelukkig ben ik niet de enige die de naaitijdschriften niet begrijp. Je hebt ondanks alles wel een mooi werkstukje :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Geef je mening we horen het graag !