De geknipte outfit met 1 m stof

...in een bevlieging kocht ik het boek. En in een nog bevliegeriger bevlieging besliste ik daaruit een broek te maken...voor mezelf! Kan het nog zotter? Ik heb meestal een paar weken nodig eer een idee rijp genoeg is om tot uitvoering over te gaan. Maar het was dat het voorbestemd was, want toen ik de broek aantrok was het alsof het patroontje op maat gemaakt is voor mij. 


Het stofje kocht ik bij Veritas, een soepel, flodderig stofje, hoe recht ik ook probeerde te knippen, het leek alsof ik alsof ik een hele fles rode wijn ophad in plaats van één glas. Toch viel het in elkaar zetten nog mee, bij zo'n drukke print valt het niet zo op als je eens buiten de lijntjes kleurt. De zakjes liet ik achterwege, ik deed alsof door de lusjes en het knoopje (ook van Veritas). Bij de lengte deed ik 10 cm bij, raar, het boek heet immers niet "De geknipte outfit met 1 m stof voor kabouters" ik ben maar 1,61 m! Maar zelfs dan kwam ik nog toe met 1 m.


Met dank aan ons Ann voor het bloesje dat ik mocht gebruiken voor de foto, past er perfect bij!
Spijtig dat ik er hier net een grote plek chocoladesaus op gesmost heb.
Grapje :-)

Reacties

  1. Heel schoon, amai! das dan toch stof van 1,40m breed?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaja, als de stof 1,40 m breed is dan heb je genoeg met 1 m.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai! Echt sper mooi! Mss. dat ik mij dat boek ook es moet aanschaffen.... Staan er voor de rest nog leuke dingen in?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze broek is idd perfect, zal ook eens moeten uitkijken voor dat boek!
    Hoe wordt dat nu opgelost met het topje, blijven lenen ??? Of misschien gaat het pakketje topje / broek telkens van het ene zusje naar het andere

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Laat ons zeggen dat als ze binnen dit en veertien dagen niets bijpassend vindt mag ze het hebben, ne goeie match hoort samen :) ik ga in ieder geval die broek ook eens maken, ze zit super

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend, die wisselwerking tussen jullie twee.
    Petje af voor een broek, knap gedaan... Ik kocht het boek niet, ben zo'n 20cm groter en zou begot niet weten wat ik uit een meter voor mezelf krijg ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mss moest het een 7/8sten broek zijn anders? :) iig, het resultaat mag er zijn! hm, nog een boek dat dan toch nog op mijn verlanglijstje zal komen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Sandy,

    Super leuke creatie voor de zomer. Wij zijn er zeker van dat je hier veel complimentjes mee gaat scoren.

    Creatieve groetjes het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent helemaal hip met je nieuwe broek !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie broek! Ik heb het boek ook liggen, bedankt voor de tip ivm de kaboutermaten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zalige bevlieging! Echt een toffe broek!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Geef je mening we horen het graag !