Whiskers !

Voor de dochter een schot in de roos... 

Ik moest mensen.  Ik kreeg tijdens haar fietsdriedaagse foto's toe waar ze opstond met een kleed, ok zou u zeggen maar nee want DAT KLEED WAS NIET VAN HAAR.
  
Ik had moeite echt, ik slikte en lichtte mijn zuster in... HELP MIJ,
Sta mij bij in harde tijden. 

Zo een kleedje waar megaveel prinsessegehalte inzit... allez kom één dat ik steevast negeer als ze zegt mama ik wil dat.. in één of andere grote keten.
En daar zat ze bij haar eerste alleen weg van huis had ze haar slag geslagen!

En in die week, om er nog een schepje bovenop te doen zaten we in de auto en hadden we deze conversatie:
Mama ... haar mama die had voor haar een rokje gemaakt zo moooooiiii dat dat was en met heel veel tutu.  Ik denk dat die beter dan jou kan naaien ook (daar stilletjes acher gezegd, niet face to face maar ik hoorde het wel HET GALMDE ZELFS.

Soit ik dus in de kasten gedoken bij het denken aan het volgend project en met dit alles in mijn achterhoofd.  Ik moest iets romantisch doen, iets met blote schouders dacht ik dat gaat ook zeker scoren... De whiskers uit homemade mini-couture vond ik wel in aanmerking komen.  Jaaa hier heb ik die touwtjes (voorlopig) nog in handen.
Ik nam een stofje van soft cactus uit mijn kast, lang gekoesterd ... het schoonste uit haar laatste collectie vind ik... Ik ben volgens mij juist op tijd met verwerking want er komt al bijna een nieuwe collectie aan van haar hand. 

Voor wat extra Ooh ja mama nog wat zwier in de rok (ik nam een halve cirkel) en hopla zou ik nu al terug wat gestegen zijn opt ladderke bij de dochter??

Maar dan komt het he, bij het foto's nemen  denkt ge toch maar kind toch zou gij nie beter gewoon simpel short en topje aandoen dat goe vuil mag worden in plaats van gelijk een prinses gekleed in de bomen te gaan hangen??
En ik kan u zeggen na het foto's nemen deed ze er ook nog een partijtje voetbal mee ook.
Och ja, iedereen content? Das 't belangrijkste eee....








Het lint is een roze crêpe... ik maakte de linten korter dan in het boek omdat ik niet genoeg stof had, maar als ge ne knoop legt is dat best ok.








patroon: whiskers homemade mini couture, maat vijf jaar en nog wat moeten innemen terwijl ze normaal bijna in maat 128 zit.  Valt ruim uit dus!
stof: soft cactus




Reacties

  1. Oh die Whiskers! Ik was dat patroon al vergeten, maar wat is het mooi. Helemaal mijn ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat doe je mij weer lachen ... het gaat toch maar om interpretatie hé. Je dochter is gewoon al een kind van een volgende generatie, de prinsessen zijn ook niet meer wat ze geweest zijn hé (in de tijd toen er nog sprookjes geschreven werden). Ja, ja, die hangen ook gewoon ondersteboven in bomen. Dus, go for it mama, een shortje onder een rokske en iedereen is content!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterend verhaal ! En een schitterend kleed ! Het moet gezegd !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ravottende prinsessen zijn de allerbeste ! Keischoon !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige jurk en heerlijke post om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een eigenwijze prinses, daar houden wij wel van :-) Supermooie jurk trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Geef je mening we horen het graag !