Zonder dat ze het weten

zitten ze wat achter mijn gat.  Mevrouw khadetjes en de dame achter Mind The Wale lanceerden een schoon patroon voor een shortje... Kaatjesnaaisels haar nieuwe patronen wil ik ook eens uitproberen... en dan zit ik ook nog met Compagnie M haar laatste patroon in mijn hoofd.

Allez eigenlijk niet slecht zo werkte ik eindelijk het juliette hemd af uit de Maison Victor (dec16).  Het lag bijna in mijne vuilbak gans dat hemdje.
Toen ons Sandy haar versie had gemaakt wist ik het zeker ik moest het proberen uit die stof want ik vond het zo schoon en zag het al voor mij.
  Maar het was boven mijn kunnen.  Dat luchtig ding schoof van jut na jeir (hot naar her?) of hoe zeggen jullie dat. Het achterpand maakte ik eerst en als ik dat met het voorpand ging voorhebben (die lijnen gingen van ne cm naar minder dan..)  trok het echt op niks. Dus ik tekende lijntjes waar ik moest plooien over op de stof, probeerde die te strijken maar leerde dat weer af... Allemaal zotte toeren deed ik om dat blouske toch maar aan mijn kind te zien... Om iets schappelijk (deftig) te krijgen zeg maar.  

En dan juist voor de mouwen aanzetten liet ik het een maand of twee hangen... 

En vandaag deed ik is verder se, ik liet de mouwtjes eraf en deed het met een biaislint die een beetje komt piepen... toeval ma kom aan dit blouske is niets perfect dus f... it !
En al bij al toch content dat ze het draagt, het is uit mijn systeem ... woesh!  

Omdat we het deze week, de kinnekes Cloots hier,  het over een maxirok hadden voor Eef deed ik eens een testje om te zien wat dat zegt zo een lange rok aan mijn kind.  Een zeer tevreden kind zoveel is zeker, mama nu ben ik echt een prinses he? Yes baby...
Het is een tricotstofje en ik deed om de vier cm een plooike.
Dit is dus echt wel een testje, raprap, ge zou dat kunne denken van dat blousje ook whahaaa ma nee dat kostte me uren en uren..

Ik maakte nog een rok met het rokdeel van de Tulla Jurk, ook uit de Maison Victor...  ook al lang aan het borrelen in mijn systeem...

maar die moet het afleggen nu tegen de maxi-test-rok bij prinses Eef.
Ge raadt het waarschijnlijk wel wie voorsprong heeft.



















Reacties

  1. Mooi mooi mooi! Dat achter 't gat zitten, dat ken ik... Allemaal zo mooi! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi! het voordeel aan dat motiefje is dat je dat helemaal niet ziet dat van die plooitjes en van een cm naar minder enz ;-)
    ik heb hier ook nog zoiets liggen waar ik wel eens aan zou moeten verderwerken en dan nog wat stukken die hier al veel langer liggen ook ;-) misschien dit weekend eens

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerlijk is eerlijk, ik geraakte twee zinnen ver voor ik me verloor in een gigantische lachstuip ;). Vrouw toch, ik krijg zowaar bijna medelijden met je #schaterlach

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig gerief.
    Ik herken je gevoel. Teveel in ons hoofd en te weinig tijd/energie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig dat je dat blousje toch nog hebt afgewerkt want het resultaat is prachtig, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Geef je mening we horen het graag !