Lentefeest Take 1

Ik zag de kleedjes plots overal verschijnen, op de blogs, instagram, de boekjes... ik werd er effenaf een beetje van uit mijn lood geslagen.
Ik heb namelijk al een ganse tijd  - een dikke maand of misschien wel meer -  eentje klaar.  
Maar toen ik al die parels her en der, en hier een stuk of vier  - en ik vergeet mogelijk nog vree schoontjes -  zag verschijnen dacht ik van UHH?  Is dat van mij nu nie te gewoon? Te basic? Te alledaags, te bliep... pliep... pffft... tsss...
Kom gewoon laten zien.  Dan ist eraf :-)

Het werd een kleedje uit het boek stof voor durf het zelvers 2, met brede mouwen, v-uitsnijding op de rug en dan nog wel zonder rits, lekker handig.  Het linnen stofje ligt al een ganse tijd in mijn kast en is van mijn geliefkoosde stoffenwebwinkel mon depot.









Schoenen heb ik nog niet... aangezien ik nog niet weet bij wat ze moeten passen ee 









De wijde mouwtjes zijn gevoerd,
   het rokdeel heeft vooraan wat kleine plooitjes vooraan, net zoals het kleedje uit het boek...




Eef die ziet het helemaal zitten dit kleedje, maar er zijn weinige dingen waar Eef niet enthousiast over is... tenzij ik haar een spannende jeansbroek zou maken misschien, whahaha.

Voor Frits maakte ik ondertussen ook nog een broekje zoals hier, graag gedragen en helaas al wat te kort...
veel geduld zat er niet in om te poseren bij hem maar het zot zat er wel in dus het ging van dit:




De binnenkant van het de zakken is een fijner sweaterstofke in mintgroen...









stof: ook van bij mon depot

En toen kregen ze echt wel kou mijn twee zotte pollekes en gingen ze naar huis
.



... in mijn vest.

Reacties

  1. Die twee in die trui, geweldig! En ik vind jouw kleedje prachtig, helemaal de eenvoud die ik graag zie. Er staat nog één communicant op mijn planning en haar wilde ik graag dit patroon aansmeren, maar ze koos resoluut voor iets anders. Jammer, want ik ben zo fan van die feestelijke mouwen en V-rug.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dit ook een heel schoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het ook heel mooi en wat een rpachtige locatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is echt een heel mooi kleedje. Door de keuze van de stof is het zeker en vast geschikt voor haar feest.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi jurkje! Het staat haar heel goed! Btw, ik ben ook wel nieuwsgierig naar waar je deze leuke foto's gemaakt hebt. Wat een leuke locatie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die werden genomen in breeven, Bornem (net naast de deur voor ons)

      Verwijderen
  6. Heel mooi. Zeker feestelijk genoeg met die diadeem

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik moest het jurkje toch eerst eens zien op mijn pc (met groot scherm), want op mijn smartphone kon ik er niet zoveel van maken. En ja, nu begrijp ik je liefde voor het stofje! Ik zou dan wel gaan voor wat accentjes in een kleur die in de stof zit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zotte bengels :-) top.
    En gene paniek, je hebt een heel mooi kleedje van onder je machine getoverd!!
    Zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh, ik vind het een prachtjurk: eenvoudig maar in een stijlvolle stof, en dan die rug! Love!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtjurk! Dat moet niet altijd vol toeters en bellen, prachtig in al zijn eenvoud is top! Ik ben fan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zeker niet te basic. Het geeft wel een retro-effect en bij het zien van jouw foto's kreeg ik een twin peaks associatie ( het meer wellicht).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat jurkje is echt lieflijk mooi en de broek lekker stoer !
    En de kids ... helemaal de max !!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Geef je mening we horen het graag !