Ik mocht den overlock is lenen...

ik had al plannen jong, een arsenaal aan t-shirts ging er vanonder komen en dan nog wa broekjes en al.... Terwijl ons Sandy aan 't uitwaaien was in een buurland en haar ne weetburger at (t was enkel de naam, ze voelde niks zo gaf het bericht aan) ging ik voor den overlock zitten en sjeezen... Tot
vijf minuten later, ik liet daar een speld insteken en wa was da verschieten seg, alles zat vast, van speld tot mijne nek!  Gohoh mama kapot? Meter ga roepen denk ik!
Soit een drie uur verder, nadat de man zei kijkt dan eens op youtube hoe da moet, was den overlock weer op en top.  Ik daarentegen had plots een vriendin op bezoek die dan een glaske cava kreeg aangeboden en ik moest nu niet ongezellig zijn en niet gaan meedoen ee... dus daar ging den eersten avond sjeezen op den overlock.  Tweede dag, een broek afgewerkt voor Eef.

Ik maakte het al eens in een in een dikker sweaterstofje maar dit is lekker luchtig.  Ik vond terug waar het patroon van komt ook: ottobre 3/2015.  Zoek u niet verloren maar kijk bij het broekpak en neem daar enkel de broek van.  Ik versmalde ook het achterpand wat, dat het niet te pofferig staat achteraan.  Ik nam maat 116...

Perfect zo een broek voor een dochter die geen jeans wil dragen wegens te spannend, dit is lekker beweeglijk.




stof: mon depot


Hoe het verder ging met den overlock? Laat ik ergens van de week nog zien maar verwacht niet teveel... SJANS HAD IK NIE!

Medeblogger een goed weekendje achter de rug stuurde ze en haar zoon kwam die van mij halen voor een partijtje voetbal te gaan kijken ... ik gered van mens erger je niet, bwaa al bij al valt dat hier dus weeral goe mee :)

Reacties

  1. 't is niet de kwantiteit, maar de kwaliteit zeggen ze hé. Dit broekje is MEER dan geslaagd en compenseert misschien wat elders wat minder ging.
    Tja, een overlock, dat is nog nie zo simpel hé als het verkeerd begint te gaan ;-)
    Super mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie broek, duie zou hier ook gesmaakt worden door Yane.
    Prachtig stofje ook. Is het tricot?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie broek, de stof lijkt wel een Liberty-bloemetje. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. whahaha, zalig tekstje weeral! (sorry voor enig leedvermaak maar uw pen vaagt door al zijn lolligheid de miserie weg) En vreet schone broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze broek zouden mijn dochters ook wel willen! Supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super broek! Al een geluk kwam de overlock nog uit de knoop! En puur terecht dat een gezellig glaske cava voorrang krijgt! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ow, de broek die er van voort kwam is anders al wel perfect!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Geef je mening we horen het graag !