Het bonnekesgevoel in een hobotas

ofterwel de tas van Ann(elies)
Over die titels twijfelde ik dus.

K had dringend een nieuwe sjakos/handtas nodig vond ik… en nu kon ik op zoek gaan in de winkels en de webwinkels maar wegens al meer dan genoeg opgedaan de laatsten tijd aan allerhande kledingstukken voor groot en klein was een zelfmaak meer aangewezen.
Het buitenstofke had ik al een tijdje in gedachten, de voering wou ik ook gewoon uit de kast halen zodat er terug plaats komt voor andere stofkes…
En toen kwam ik op een misschien wat rare combinatie maar ik zag het ineens zo voor mij,  moemoeke, bonneke… ja ik krijg zowaar het bonnekesgevoel van deze combi.
Hoe gezellig is da nie,  in a sjakos graaien naar het nodige en altij zo efkes dat gevoel.
Nog effe naar ons Sandy gemaild om haar mening. 
En die ja ik dacht van ne combi gesproken maar als sjakos kan dat wel..
Owkee licht op groen en go for it!

De Tas van Annelies, ofterwel de zuster van, lag hier al een tijdje te wachten om gebruikt te worden.  Ik koos voor de kleine hobotas, ik deed alles gelijk in den boek, vooral van de tips vooraan in het boek ben ik superkontent want het vorige sjakoske dat ik maakte (voor mijn meter), kreeg ik terug wegens te straffe magneetsluiting en dus kapot getrokken… gggrrr…
Deze niet, die sluit en opent gelijk een echte!

De zeilringen die werden er hier in geklopt door de man in huis (niet onze Frits natuurlijk).
En dat heeft hij goed gedaan, mag hij nog doen en vooral ik dierf zelf niet... ik dacht stelt u voor da ge da klopt en volledig die sjakos die ik al volledig zag zitten naar de knoppen.
Maar niets van dit alles vier zeilringen schoon erin en genen ambras ten huize Goossens-Cloots.

Maar dan.. het laatste euvel.  Dat hield me dus drie dagen bezig en t is nog niet volledig over.
De musketonhaken waren iets te klein voor mijn tas. Met als gevolg: op het werk zaten de collega's te zoeken op ali express naar musketonhaken, en kwamen bij frambozen uit?, in de naailes hielpen twee naaicollega's de derde soort haken die we vonden bij collega's of in de kast er terug mee afprutsen, ikzelf schuimde de plaatselijke hobbywinkel, den hubo, de kringloop en de fera af op zoek naar iets gepast.... (ter ergernis van twee schoolvrije kinderen die mee moesten)
Ik belde uiteindelijk naar Veritas, nadat ik een ietwat wanhopig mailtje stuurde naar Annelies zelf, en daar hadden ze ringen.

Kom ik daarmee thuis en zegt manlief kom legt er u bij neer 't is goe zo morgen ziet ge da niemeer. Maar vriend van manlief zei wat ik dacht, ja schoon ringen ma die kleur past niet bij die zeilringen. AAARRRGHHHHH
Maar ik wou ze kost wa kost op die moment aan m'n sjakos zien he, ik zeg allez nu ga ik nog rap een  nieuw hengsel maken he. Die twee venten zo van belange nie schuift die ge hebt gewoon over die ringen he... k zeg da ga niet met die haakjes der al in en lostornen in die stof pfft ik zie dat stiksel niemeer.  
Die hebben die musketonhaken er afgeslepen met een slijpschijf...echteg en 't echteg... opt terras effe fixen zeggen ze...
Is dat hier wel voor publicatie vatbaar??

Allez ma kom ik moest geen nieuw hengsel maken en kon de mannen voorzien van wat drank van de plaatselijke nachtwinkel...

Soit na Annelies haar tips heb ik een supergoe webwinkeltje gevonden en nieuwe ringen worden besteld
maar ik, ik ga morgen al werken met het bonnekesgevoel,
ZOEWIEZOE.

Foto's zijn ook niet echt wat ze moeten zijn ma kom 'k had goesting om het te delen dus met deze foto's moet ge een beeld krijgen van het bonnekesgevoel.








Hebt ge het gevoeld?
ik wel en das al meer as genoeg zenne :)




Reacties

  1. een tas met obstakels! Maar toch een schoon jong!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hield me serieus tot aan uw voorlaatste zin en toen lag ik strijk ;)
    Goed gedaan zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verhaal! En ja hoor. Hier ook een bonnekesgevoel. Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Schijfke wel te verstaan, alhoewel :) en een tangske om vast te houden, vakmannen zijn 't, woehaha

      Verwijderen
  5. dat wordt gewoon de nieuwe trend! En die voering, echt mijn ding :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een verhaal !!! Keitof resultaat ook !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai, wat een kruistocht! Het resultaat is wel mooi, hoor. Ik krijg er een echt bonnekesgevoel bij!

    (Om de tas iets meer vorm te geven, kan je ook de zeilringen naar binnen tegen elkaar leggen en dan het hengsel bevestigen. Net zoals op de foto's in het boek.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mercie!!
      ik heb het aangepast ondertussen, dat was wegens te vlug willen zijn peins ik :-).

      Verwijderen
  8. Dat verhaal gaat lang bij blijven! Knappe tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dan hebt gij toch wel een heel hip moemoeke, bobonneke! Cool.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Geef je mening we horen het graag !