Jarige Eef

Vandaag is Eef al vijf zeg!
Dus even zoeken wat we gingen maken voor de traktatie op school.  Vorig jaar maakte ik deze zakjes,  en eigenlijk was ik dat op het laatste echt wel beu dus wou nu een leuker  (lees misschien ook wel vlugger:) projectje.  

Ik op zoek op het net en kwam bij elisanna deze sleutelhangertjes tegen.  Mooi en als een negenjarige dat kan... moet ik dat toch ook kunnen he zeg. Niet dat ik dat kind onderschat, daar nie van!

Soit ons Sandy spotte ze even later ook toen ik een mail stuurde om even mee te denken.  Ik kreeg zelfs een half uurke later een foto van twee die ze getest had :) 
Dus ik aan de slag:


- de meisjesversies - 

- voor de jongens -

 - en enkele unisex - 

een zakje met hemakoekjes en rozijnen en daarrond het sleutelhangertje en klaar!


Ik zal even zeggen hoe dit het vlugste gaat en het beste resultaat geeft (na enkele tests):
- knip rondjes uit je stof
- beplak beide rondjes met decovil light (andere verstevigingen gingen zowat bloezen, nie goe)
- steek een speldje in het midden van de twee lapjes stof die je op elkaar hebt gelegd met de decovil aan de binnenkant
- knip met een kartelschaar rondom rond
- maak de bovenkant terug wat open want na het knippen plakt dit zowat tegen elkaar (ik ging er met een patattemesje tussen)
- steek je lintje met het ringetje (van de veritas) ertussen... en stik rondom rond,
af !!  simpel ee !!!

Soit dit is dus echt leuk he, zo de goei stukjes zoeken in de overschottekes van de kinnekes cloots. Ik moet nu nog voor Frits beginnen en vorig jaar gaf ik het op met de zakjes maar nu doe ik voort, al verklaart man des huizes me hier voor zot, who cares !

Vanmorgen gingen we een  goe idee van medeblogger, meter van Eef, fixen.
Ze gaan vandaag naar Sint Pietersburcht voor een ganse dag, en dus gingen we "efkes" balonnen hangen.  S. had al even oponthoud onderweg (ik kreeg het al en zij ook peins ek) en kwam toen met de ballonnen aangereden.




We waren net klaar met bevestigen toen we de kinderen al zagen afkomen,



en verstopt achter de haag met medeblogger kon ik deze foto maken en hoorde we alle kindjes zingen,
 plezant ee,
Eef haar dag is alvast goed begonnen!


en welle kontent :)

Reacties

  1. Ma jom, jullie zijn niet te doen, verstopt achter de haag, ik zie jullie al zitten, zaaaaaaaaalig! En die sleutelhangersn das eentje om te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat een leuke verjaardag is dat! En ook veel voorpret bij de bloggers neem ik aan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij had daar nu wel de ideale stofjes voor liggen! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey,

    Heel mooie ontwerp en origineel idee om die sleutelhangers te vervaardigen.
    Veritas Team.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk verhaal!! En wat een prachtige sleutelhangertjes, die zijn echt geweldig tof!
    Ze zal deze verjaardag niet snel vergeten, denk ik. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Geef je mening we horen het graag !