De Zak


Wat jullie nog niet weten is dat ik, kinneke cloots numero drie, samen met nog drie andere kompanen, het eerste jaar naailes volg. 
Vorig jaar deden we ook al een kaffeeklets-naai-nepjaar maar dit jaar doen we het for real, de echte basis basis naaien in ’t school om onze techniek bij te schaven.
Onze eerste opdracht was een tas (ne Zak noem ik het eigelek) maken. Oke, ikke dus enthousiast op zoek naar een megastofke vo de Zak.
Toen ik m’n stof liet zien in de klas keek de juf vrij bezorgd en mijn klasgenoten hadden het ook al voorspeld,
geen sumpel stofke vo ne zak… EN INDERDAAD…. ik heb et geweten eee… da trekt en doe langst alle kanten zo’n stof! Drie naalden kapot gedaan int school, e latje volledig scheef door strijken met latje, geen aanrader... allez ja,
De tweede week toegekome int klasje ook nog eens onder mijn voete gekregen want ik had thuis verder gewerkt aan “de Zak”
mag nie, foei,
moet in de klas gebeuren
Maja ik wou al zien of het wel schoon ging worre seg.
En hij is er, weeral verder gewerkt thuis… volges mij ben ek al gebuisd voor m’n eerste opdracht maar vanaf nu loop ik rond met: 
MIJNE ZAK !!!! tarataraaa:






Reacties